Baza wiedzy
Timaco > Timaco Help Desk > Baza wiedzy

Szukaj w bazie wiedzy:


Dlaczego nie widzę zdjęć w monitoringu?

Rozwiązanie

 1. Należy sprawdzić czy są logi w monitoringu, jeśli nie to sprawdzić:

 - czy zainstalowana jest najnowsza wersja Punktualnika i monitoringu

 - czy Monitoring_offline.exe jest uruchomiony na serwerze

 - czy użytkownik wraz z kartą jest dodany do Punktualnika i wyeksportowany do czytnika

 - czy ma ustawiony odpowiedni dostęp (czytnik KD i kontroler), czy weryfikacja jest poprawna na czytniku

 - czy jest połączenie z czytnikiem (ping)

 - czy jest połączenie z czytnikiem z Punktualnika

 - w przypadku kontrolera, sprawdzić, czy nie są pobierane logi przez usługę lub przez program, lub Punktualnik nie jest połączony

 - czy czytnik ma zaznaczony "Monitoring" w Punktualniku, w Edycji czytnika/kontrolera

 - sprawdzić, czy są jakieś błędy w pliku Monitoring_offline_error.log (co analizy kontaktować się z serwisem)

 

2. Są logi, a nie ma zdjęć - należy sprawdzić:

 

- czy do czytnika dodana jest kamera

- czy jest połączenie do kamery przez webserwer

 - czy na serwerze zdjęcia znajdują się w katalogu „kam” lub innym do którego maja być zapisywane (Punktualnik -> Ustawienia -> Monitoring -> Kamery)

 - jeśli katalog, do którego mają być zapisywane zdjęcia ustawiono na inny niż katalog „kam”, należy spróbować go z powrotem ustawić na katalog „kam”, bo do tamtego może nie być dostępu

 - w przypadku czytnika z kamerą - czy w programie został dodany jako czytnik z kamerą (zaznaczoną taką opcją)

 

2.1 Jeśli problem jest z czytnikiem z wbudowaną kamerą np. S780, należy sprawdzić:

 

- czy zdjęcia są w czytniku, bo mogła się zapełnić pamięć, jeśli tak jest to należy czytnik wyczyścić

 - jeśli zdjęć nie ma w czytniku - w menu czytnika czy jest to ustawione w Wyświetl -> Tryb pobier -> Pob & Zapisz.

 - jeśli są w czytniku, a się nie pobierają - konfigurację w Punktualniku. Można wejść w Urządzenia -> Zarządzaj -> Informacje dodatkowe i odznaczyć "Czytnik z wbudowaną kamerą", a następnie kliknąć Zapisz. Następnie zaznaczyć czytnik z wbudowaną kamerą i znowu Zapisz. Program wówczas pobierze ustawienia do połączenia z czytnikiem przy pobieraniu zdjęć (może to trwać w zależności od urządzenia do 2 minut)

 - w bazie danych w tabeli dev - firmware jest lista, które firmware są obsługiwane przez nową metodę pobierania zdjęć.

 

2.2 Zdjęcia wyświetlają się na serwerze, ale nie na klientach lub znajdują się w katalogu gdzie maja być pobierane (np. kam), a nie widać ich w programie. Należy:

 

- sprawdzić, czy działają po zmianie w Ustawienia -> Monitoring protokołu do wyświetlania zdjęć (http/ftp). Pamiętać, aby zrestartować monitoring.

 

Monitoring pobiera zdjęcia z czytnika i zapisuje we wskazanym katalogu. W Punktualniku, aby zdjęcie się wyświetliło musi znajdować się w katalogu kam programu, dlatego monitoring działa jako serwer http lub ftp i pozwala Punktualnikowi pobrać te zdjęcia do odpowiedniej lokalizacji. Dopiero wtedy można je zobaczyć.

 

Jeśli na dysku jest już zainstalowany inny serwer, to mogą wystąpić problemy. Serwer http musi mieć odblokowany port 8011, a ftp 20 i 21.

 

Jeśli ustawiono serwer http to wyświetlanie zdjęć można sprawdzić w przeglądarce wpisując adres:

 

- na serwerze: http://localhost:8011/nazwa_zdjecia.jpg

 

np. http://localhost:8011/8_2014-05-15_14-39-02_5.jpg

- na kliencie: http://adres_serwera:8011/nazwa_zdjecia.jpg

np. http://10.0.0.8:8011/8_2014-05-15_14-39-02_5.jpg

 

Brak zdjęć na klientach może oznaczać zablokowanie Monitoringu na serwerze przez firewall/antywirus lub inne oprogramowanie.

 

 
Czy ten artykuł był pomocny? tak / nie
Zależne artykuły Jak umieścić zdjęcia pracowników w czytniku z kolorowym ekranem (TFT)?
W menu czytnika LCD nie ma opcji “Ustawienia zaawansowane”, jak mogę wyczyścić logi?
Nie można pobrać logów, połączyć się z czytnikiem itp.
Nie można się połączyć z bazą danych na serwerze z poziomu klienta.
Połączenie szyfrowane Punktualnika z bazą danych
Szczegóły artykułu
Identyfikator artykułu: 4
Kategoria: Punktualnik 2.0
Ocena (Głosy): Ocena artykułu 3.2/5.0 (13)

 
« Wstecz

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies