1) Nie dodano dostępu do bazy w pliku pg_hba.conf
Należy dodać odpowiednie maski do pliku pg_hba.conf, aby baza danych dopuszczała klientów z określonych podsieci (strona 18 instrukcji obsługi programu Punktualnik).
2) Firewall lub inny program blokuje dostęp do bazy danych lub programu
Należy dodać do wyjątków firewalla lub/i antywirusa port komunikacyjny programu postgres, domyślnie 5432 prot. TCP, port można zweryfikować w pliku konfiguracyjnym PostgreSQL Program Files\PostgreSQL\x.x\data\postgresql.conf
3) Kolizja w sieci lub brak połączenia
Należy sprawdzić, czy komputer i serwer nie mają ustawionego tego samego adresu IP. Czy komputery osiągają się nawzajem w sieci?
4) Pomimo powyższych kroków nadal nie ma komunikacji
Dla próby można zainstalować program na innej stacji roboczej aby wykluczyć problemy sprzętowe.Do weryfikacji samego połączenia z bazą danych można użyć programu PgAdmin instalując go na stacji klienckiej i próbując się połączyć z bazą danych.
« Wstecz
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies