Baza wiedzy
Timaco > Timaco Help Desk > Baza wiedzy

Szukaj w bazie wiedzy:


Nie można się połączyć z bazą danych na serwerze z poziomu klienta.

Rozwiązanie

 1) Nie dodano dostępu do bazy w pliku pg_hba.conf

Należy dodać odpowiednie maski do pliku pg_hba.conf, aby baza danych dopuszczała klientów z określonych podsieci (strona 18 instrukcji obsługi programu Punktualnik).

 

2) Firewall lub inny program blokuje dostęp do bazy danych lub programu

Należy dodać do wyjątków firewalla lub/i antywirusa port komunikacyjny programu postgres, domyślnie 5432 prot. TCP, port można zweryfikować w pliku konfiguracyjnym PostgreSQL Program Files\PostgreSQL\x.x\data\postgresql.conf

 

3) Kolizja w sieci lub brak połączenia

Należy sprawdzić, czy komputer i serwer nie mają ustawionego tego samego adresu IP. Czy komputery osiągają się nawzajem w sieci?

 

4) Pomimo powyższych kroków nadal nie ma komunikacji

Dla próby można zainstalować program na innej stacji roboczej aby wykluczyć problemy sprzętowe.
Do weryfikacji samego połączenia z bazą danych można użyć programu PgAdmin instalując go na stacji klienckiej i próbując się połączyć z bazą danych.

 

 
Czy ten artykuł był pomocny? tak / nie
Zależne artykuły Kopia zapasowa bazy danych zajmuje 0b
Połączenie szyfrowane Punktualnika z bazą danych
Jak przenieść bazę danych na inny komputer?
Program nie sczytuje danych z czytników oraz nie eksportuje automatycznie danych z czytnika do pliku.
Rozwiązanie typowych problemów, jakie mogą wystąpić podczas instalacji WebPanelu
Szczegóły artykułu
Identyfikator artykułu: 37
Kategoria: Punktualnik 2.0
Ocena (Głosy): Ocena artykułu 3.2/5.0 (13)

 
« Wstecz

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies